دل نوشته های مجید اسکندری دشت بزرگ

دل نوشته های مجید اسکندری دشت بزرگ

این وبلاگ حاوی اشعار-تصاویر -داستانها ی واقعی می باشد.
دل نوشته های مجید اسکندری دشت بزرگ

دل نوشته های مجید اسکندری دشت بزرگ

این وبلاگ حاوی اشعار-تصاویر -داستانها ی واقعی می باشد.

تقدیم به ساحت صا حب الزمان


                                       
تا کی  به و صا ل  مه خو با ن  جها ن         ا شکها  جا ر ی شو ند  د ر ا ین ز ما ن  
عا شقا ن در ارزوی  لحظه د ید ا ر یار          ا ین جهان هستند به شو ق ر و ی یا ر  
نسلها    د ر   حسر ت   د ید ا ر تا ن          رخت    بستند   و   ند ید ند   ر و یتا ن    
تا  به  کی  د ر پر د ه  غیبت  سکو ن         چشم بر ا هیم  و تو  هستی ر هنمو ن
کی   ببینیم     صو  ر ت    ز یبا یتا ن         تشنه   کا  میم    تشنه    د ید ا ر تا ن  
د  لا   لبر یز   ا ز   شو  ق   ظهو ر ت          همه    ا ما د ه ء   د  ید  ا  ر    ر و  یت  
ترسیم که  بمیریم  و نبینیم مه خوبان         د نیا به سر ا ید  و  بما ند  شب  هجران
ا ز ر خ  نقاب  بردار ا ی ما ه  جاودانی         تا گل شو د هو ید ا ای  نو ر  ا سما نی  
با    ر خ    ز یبا    بیا     بنما    ظهو ر         تا شو د  ا یر ا ن  به شو قت  غر ق نو ر
عا شقا ن  ا ز  ا نتظا ری  خسته ا ند         ا ز  غم  هجر ا ن  یا ر   لب   بسته  ا ند
جها نی   عا شق   ر و ی  و  جما لت         کد ا مین  جمعه    می بینیم   و صا لت 
بیا   لطفی   نما   ا ی     نو ر   خلقت         جها ن   د ر  کا م  تا ریکیست  و  ظلمت
جو ا نا ن  پیر  و  پیر ا ن  پر  کشید ند         به   د نیا   کو د کا نی   سر   ر سید ند 
هرکه خواهد به مشامش برسد بوی بهار     با  د عا ی  فر ج  ا خر  بر سد  دیدن  یار 

ا ر ز و مند یم   به  لطف   مهد ی یت          منتی     بنما      ببینیم    ها د ی  یت

                                                    
        مجید  اسکند ری./  پانزدهم شعبان سا ل  1391  خورشیدی                                    
                                                             
     

د لد ا د گی


من به با ز ا ر  بتا ن ر فتم و  د لد ا ر  نبو د          د ل من د ر گر و ه  پیچ و  خم  ز لف  تو  بو د
چشم   من   مست    نگا ه   تا ز ه    بو د          به   سر م     شو ر   و صا ل    با    تو   بو د 
د ل د یو ا نهء من عا شق رخسا ر تو  بو د          با نگا هت د ل  من طا لب  چشما ن تو  بو د
آخر ای عشق  فکندم دل خو یش در پا یت          جان خویش هد یه بد ا د م به ره  د ر گا هت
تا سحر خواب نرفتم به رهت چشم دوختم          در شب ا ز هجر وصال تو عز یز می سو ختم
چو  بد ید م  قد ح  چشم  تو  پر آ ب  نبو د          عکس  رخسا رهء  من  د ر  قد ح  یا ر  نبو د
د ل  غمد ید هء من شکو ه ز  بید ا د  نکر د          چو ن در آ ستا ن کر م بو د ز با ن با ز  نکر د

تن  ر نجید هء من تا به  سحر د ر د  کشید          عا قبت  تیغ   جفا  بر  ر گ   جا نا ن  کشید

ر و ز گا ر ت بر بو د  هستی من  از  جا نم          ا نچه  با قیست   فقط  یا د  من  و  جا نا نم

شر ح ا ین عمر چه گو یم که هنو ز حیرانم          زین  مصیبت  که  بد ید م  نشنید  فر یا د م

نقش  ز یبا ی  و جو د ت به دل من  بما ند          تا  ا بد  تیر  جفا  بر  د ل  ا ین  جا ن  بما ند

جام مستی نبو د ان می نوشینه سرشت         عا قبت  بگذ ر د  ا ن مستی دیو انه و ز شت     

جام مستی نکند مست تو را در همه عمر         عشق مهر است غنیمت شمرش دورهء عمر

                                         مجید اسکندری تاریخ 91/11/4